niedziela, 4 sierpnia 2024

SERNIK CZEKOLADOWY Z MALINAMI

 


Składniki na spód:

  • 250g ciasteczek czekoladowych
  • 100g masła
  • 4 łyżki podprażonych płatków migdałowych
Składniki na masę serową:
  • 500g twarogu śmietankowego, trzykrotnie mielonego
  • 250g serka mascarpone
  • 300g czekolady deserowej
  • 3 łyżki żelatyny
  • pół szklanki cukru, najlepiej drobnego (100g)
Na wierzch:
  • ok. 250g malin (lub wiśni bez pestek)
  • galaretka malinowa (lub wiśniowa)
Ciasteczka zblendować razem z podprażonymi i przestudzonymi płatkami migdałowymi. Wymieszać z roztopionym i przestudzonym masłem. Masą wylepić dno tortownicy i wstawić ją do lodówki.

Czekolady roztopić w kąpieli wodnej i odstawić do przestudzenia. Żelatynę rozpuścić w 5 łyżkach gorącej wody. Twaróg połączyć z mascarpone i utrzeć z cukrem, aż się rozpuści. Wymieszać z wciąż płynną czekoladą i żelatyną. Masę wyłożyć na ciasteczkowy spód. Sernik wstawić do lodówki na kilka godzin. Galaretkę rozpuścić w 1,5 szklanki wrzątku. Wystudzić. Na schłodzonym serniku ułożyć wiśnie i zalać je tężejącą galaretką. Ponownie schłodzić.

U mnie - galaretkę zalałam szklanką wrzątku i dodałam maliny. Musiałam dodać prawie całe opakowanie żelatyny i ponownie doprowadzić do wrzenia, ponieważ nie chciało stężeć.

Przepis pochodzi z "Kobiety i Życia", nr 6 (191) czerwiec 2014r

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz